tisdag 15 augusti 2017

Skogspromenad




Go kväll på er alla!
Igår satt jag och lekte med Photoshop, 
fotot är på en av blommorna på min bloddroppe.
Det är väldigt roligt hur man med olika hjälpmedel kan
förändra en bild, tyvärr så glömmer jag lätt hur jag gjorde.
Åldern gör sig påmind kanske.

Blev så rastlös fram på eftermiddagen idag, skulle ta en 
promenad men tog bilen istället och åkte till mitt "smultronställe".
Dessa fyra mötte mig i dörren, jösses så söta.
Tre små godingar med sin mamma.

Blev bjuden på gott kaffe och en trevlig pratstund.
Tog oss en promenad till härliga skogen. Kom ett skönt 
stilla regn när vi strosade där.
Gjorde små fynd inga svampar men väl lite skelett.
Först var det nog ett huvud av ett litet kid.

Rätt som det var hängde ett älghuvud i ett träd. 

Regnet strilar fortfarande, jätte varmt å kvalmigt.
Hoppas det inte blir åska för då blir min lille hund rädd.
Skall kanske inte prata om vinterväder.
Jag har en stor Rönn utanför lägenheten,
så otroligt med bär, skulle det nu stämma att mycket
rönnbär ger en kall vinter, ja då blir de svinkallt.


   
Jag får nog sluta innan batteriet tar slut på datorn.
Kramizar från Maria som önskar er en finfin dag!


5 kommentarer:

Anki sa...

Visst är det kul att leka med bilderna i PS ibland och tänk så mycket roliga effekter man kan få fram. Tycker det blev en fin bild på din bloddroppe!
Vilka underbara kattungar och så fin kattmamma ... underbar bild på den lilla familjen :)
Härligt med skogspromenader och ibland gör man verkligen konstiga fynd. Här finns ännu ingen svamp - vi behöver massor med regn innan det blir någonting i skogen. Vi har haft flera usla svampår här p.g.a torka, så nu behöver jag verkligen fylla på både i frysen och i burkarna med torkad svamp.
Ha det gott!
Kram

Hajan sa...

Det var ingen dålig dag, nästan lite Hitckocstämning, det är felstavat
menDe önskade att det skulle bliva lite pop Du förstår vad jag menar. Själv tänker jag inte blogga förrän
framåt kvällen i dag. Skall bort på middag till en granne rakt över gården. Vi brukar fresta varandra med god mat.
Förr hade vi vin också, men nu är det utspätt det vi tager.
>Jag tyckte det var en jättehärlig Allsång i går på Skansen.
Nu bliver ju Sanna kvar nästa år med, bra det är den bästa vi haft på länge. Men folk klagar ju i alla fall, tittade på Aftonbladets morgon
tv i trean. de önskade att hon skulle vara lite poppigare. Jag är
jättegammal och tycker inte detsamma, Men alla har vi olika smak som väl är. Det blev långt det här, livsfarligt när jag hamnar
så här. då kan det bliva hur långt som helst. Lilla Maria tröttna inte
det är så härligt, så fina Kattungarna var, och ingen lika varandra.
kram och tack från Hajan

TantGlad sa...

Alltid kul att leka med bilder....så mycket fint man kan göra.

Skönt är det skogspromenader men läskigt att hitta djurhuvuden. Varför hänga älghuvudet på trädet??..får fråga min gubbe som är jägare.

Ha en jättefin dag. Det ska komma regn till mig här vid kusten , så idag får man vara inne.

Kram till dig!

Fenixmonas sa...

Kanske jag också lär mig att göra fina bilder, jag har aldrig provat. Vilka ljuvliga små kissar! Kramiz

Marita sa...

Åh så söta kissarna var, lätt att frestas där..** Men vilka fynd du gjorde i skogen, spännande och aldrig långtråkigt att vandra där,
Det är roligt att leka och fixa med bilder. Det gjorde jag mer förr i bloggen. Precis som du säger så är det lätt att glömma hur man gör om man inte håller på ofta.
Dags för en runda med vovvarna
Kram och ha det gott♥